Jumaat, 23 Julai 2010

Ghost Lab...


Semalam sebab tak mengantuk aku layan la astro... ha yang ni aku pun tension jugak (ish asyik tension je keje) Astro ni kalau tak ulang cerita bukan Astro namanya patutla ramai yang panggil astro sebagai ASS-TERUK!!! Sambil aku tukar-tukar channel ada satu saluran Discovery channel 511 dai tayang dokumentari pasal HANTU!!! mcm best je.

Tajuk nya GHOST LAB! hmmm seram jugak kan? ada lab untuk hantu? Semalam dia buat pasal hantu dekat penjara alcatraz... fuh macam-macam gadjet yang dia bawak.. EVP la apa la.. ni aku senaraikan alat-alat yang biasa penangkap hantu guna,,,...






memori kad ye la mana tau kalau2 ada yang rosak ke ada spare!!



Visible Light Meter - mengesan cahaya nampak... kalau ada kewujudan bayang2




Two ways FRS radio - alat hubungan antara mereka.






Trifield Natural Meter - EMF meter jugak tapi power sikit






Thermal Imager - pengesan haba/suhu






Analog tape recorder - mengesan bunyi yang gagal dikesan oleh digital recorder













Multi detector profi - emf jugak







Motion sensor - mengesan pergerakan








Negative ion generator - menghasilkn ion negatif.






4 tracked recorder - boleh menasing kan bunyi







Flash -








Flashlight







ELF zone meter. - sama je dgn EMF








Elektrometer - sama jugak dgn EMF






EMF Meter







Digital tempreture monitor - Pengesan suhu digital







Digital Recorder - Perakam suara digital

Tempreture and humidity monitor - Pengesan suhu dan kelembapan








Batteries - Bateri... mana tau kalau habis tak sempat beli baik ada spare...




Tak payah la aku nak explain banyak2 pasal penggunaan alat2 ini kan? sebab aku pun tak tau bukan aku yang jadi pemburu hantu tersebut... yang penting dia orang masa dalam alcatraz tu dapat rakam macam-macam bunyi dan suara cakap "iwant you".., "i got you now" ee seram jugak kalau dengar macam tu kan? Siap lampu flash yang dia orang letak atas lantai tergolek sendiri...

Aku takde la dapat nak rakam dari astro aku cuma boleh share je sikit2 kalau korang nak tengok gambar hantu ke... kan?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan